Förkyld, igen..

Ludde blev förkyld häromdagen, blev antagligen smittad av antingen sin far eller morfar. Efter några dagars nysande, hostande, snorande och lite gnäll har nu denna sjukdom intagit även min kropp. Typiskt!
Perfekt längdskidåkningsväder ute och jag blir förkyld. Så nu är det vila och sömn som gäller några dagar framöver.
 
Känns alltid lika surt att bli sjuk, även om det bara är en liten förkylning. Jag vill träna nu när jag har viljan och motivationen på topp!
Ska gå och lägga mig nu vid 10, så jag förhoppningsvis får sova många timmar innan Ludde vaknar imorgon. Sömn är(för mig) det utan tvekan bästa botemedlet mot förkylningar.
 
När förkylningen är borta ska jag våga mig på att börja jogga igen. Om det inte är svinhalt på vägarna alltså.
Börjar dessutom bli dags att handla gymkort, nu när den värsta "jag-ska-börja-träna-efter-nyår"-folkmassan börjar ge upp träningen. Ska nog avvakta någon månad till..
 
Nä, klockan går. Dags för att borsta tänderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0