Med sikte på OS ;)

Kan tänka mig att Johnnies köp av längskidor varit månadens snackis häromkring.
I samma veva som jag bestämde mig för att lära mig åka längdskidor började även Johnnie bli intresserad. Vi kollade och inspirerades enormt mycket under vinter-OS där svenskarna gjorde extremt bra ifrån sig. Så bra att jag tror att halva landet vill ägna sig åt vintersport faktiskt.
 
Tyvärr har inte vintern varit med oss varken i år eller förra året, så det har inte blivit något åkt än. Förhoppningsvis kommer snön inom kort, så vi kan(med stapplande Bambi-steg) testa vår längdskidåkningstalang.
Vore obeskrivligt roligt om vi båda kunde fastna för sporten och åka regelbundet. Vi har nämligen lite brist på gemensamma intressen i det här huset!
 

Vi tänkte mjukstarta med att åka på bondens åkrar(vi frågar självklart först) och grannarna har glatt målat upp en bild över hur dom kommer vallfärda dit för att, med ny-poppade popcorn, sitta och titta på Johnnie när han åker. Ingen verkar nämligen tro på att Johnnie ska börja åka längdskidor. Men förhoppningsvis slår han alla med häpnad i vinter!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0