Uppdatering

Idag har katetern stört mig ovanligt lite. Tidigare har det gjort ont från själva ingångshålet vid njuren vid vissa/snabba rörelser, men idag har det varit ovanligt lugnt med det. Är nog en kombination av att det håller på att läka och smärtstillande. Skönt att inte känna sig fullt lika "instängd" i alla fall.
 
Dock spänner jag mig omedvetet i bland annat ryggen så om jag inte vilar regelbundet får jag ont/blir trött där istället. Samma sak gäller promenader. Senaste promenaden jag tog resulterade i att jag fick ont i höften. Har aldrig hänt förr. Så även om jag tror att jag går normalt(fast långsamt) så rör jag mig annorlunda vilket inte gynnar kroppen.
Hoppas att den bra känslan jag har i kroppen håller i sig så att det går åt rätt håll nu. För känns det bättre i ingångshålet(eller vad man nu ska kalla punkten där slangen går in till njuren) så kommer resten av kroppen kunna slappna av mer och jag slipper få ont och bli trött på grund av det.
 
I och med att det inte gör lika ont i dag känns det självklart bättre psykiskt. Jag har det lite kämpigt nu när problemen bara avlöser varandra, det är svårt att hålla modet uppe då.
Humöret svajar. Ena stunden är man riktigt tävlingsinriktad och vill inte låta sjukdomarna vinna över mitt positiva sätt att se på livet, för att någon timme senare ligga och gråta en skvätt.
Den här katetern är inte så farlig, inte ens njurbäckeninflammationen är så värst hemsk egentligen.. Men när det blir för mycket på en gång, då kan minsta lilla sticka i fingret vara droppen som får bägaren att rinna över.
 
Min bägare rann över redan i somras, och jag är bara fruktansvärt less.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0