Städning av hönshuset

Idag gav jag mig på att storstäda hönshuset hos föräldrarna. Inte den roligaste sysslan eftersom det dammar så fruktansvärt när man river i bädden och tar bort spindelnät(Höns är ju väldigt "dammiga" djur), men det är fruktansvärt skönt när det är gjort.
 
Dom flesta hönsen valde att gå ut i solskenet medans jag bökade runt, men några ville absolut sitta kvar uppe på pinnarna och titta på.

Jag tog en bild på hur det såg ut innan jag började städa, men den ville datorn inte ta emot. Men det här blev i alla fall slutresultatet:
 

När hönsen gått in och slagit sig till ro hade några nöjd bäddat ner sig i höet för att lägga ägg. Tror att hönsen var nöjda och glada över städningen.
 
Jag är också väldigt nöjd. Dels över att ha hönshuset städat och fint, men också för att jag orkade göra allt på en gång. Jag var beredd på att få städa lite i taget med pauser emellan, men det gick bra. Det känns väldigt lovande nu när jag snart ska börja jobba igen.
Krafterna och orken är tillbaka!
Men jag känner mig lite mörare i kroppen än vanligt så efter en liten nattmacka blir det sängen för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0