Stenten

"Du kommer känna ett visst obehag av stenten vi opererat in, och kommer med stor säkerhet få urinvägsinfektion på grund av den"
 
Så sa läkaren till mig strax efter operationen. Men han förklarade också att han var väldigt nöjd med ingreppet och att allt gått enligt planerna.
Om jag fick urinvägsinfektion, vilket var väldigt troligt, skulle jag självklart behandlas för det. "Obehaget" som han beskrev det, fick jag däremot stå ut med dom här två månaderna som stenten skulle sitta på plats.
 
Någon urinvägsinfektion har jag hittills inte drabbats av(peppar, peppar..) men det där så kallade obehaget tror jag att jag känner nu. Nu när den övriga smärtan lugnat sig betydligt känner jag av en annan smärta som inte lagt sig som den övriga.
Då och då kommer en huggande/pulserande/irriterande smärta som inte gör så värst ont(i alla fall inte i jämförelse med vad jag tidigare känt) i bukens vänstra del. Den kommer helt oväntat och försvinner lika fort, utan att jag gör något.
Visst får man bita ihop ibland, men som tur är försvinner det som sagt av sig självt någon minut senare.
 
Ingreppet där stenten ska plockas ut närmar sig. Snart är det bara en vecka kvar. Men jag känner mig helt lugn nu efter beskedet om sövningen.
Det ska bli skönt att ha det avklarat och bara få koncentrera sig på att läka, träna upp kroppen och komma igång ordentligt med jobbandet.
Återgå till vardagen helt enkelt, jag kräver inte mer.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0