När ljuset återvänder

Det märks att ljuset är på väg tillbaka nu. Solen går upp tidigare och ner senare. Helt plötsligt känns dagarna så mycket längre!
Antalet ljusa timmar per dygn ökar och så även min energinivå. Jag älskar den här tiden på året, för det är då jag mår som bäst.
Ljuset återvänder och våren närmar sig med stormsteg.
 
Under soliga tö-dagar får jag vårkänslor och det bara pirrar i kroppen. Jag hoppas att ni alla någon gång får känna den känslan som jag har på våren.
Alla bekymmer och all oro är som bortblåst och ja, hur ska jag beskriva det? Energinivån går upp på max och jag kan inte annat än njuta av livet. Jag blir som en kalv på grönbete!
 
Den här känslan har varit som bortblåst under flera av dom senaste årens vårar. Sjukdomar, oro och trötthet har tagit överhanden. Men i år har jag redan nu känt känslan.
Känslan av att livet är underbart och att inget kan stoppa mig!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0