Längdskidåkning

På jobbet började vi prata om längdskidåkning och att det ska bli tråkigt väder nästa vecka. Vi var överrens om att det var bäst att passa på att åka nu när vädret är så bra. Vem vet när det blir såhär fina spår nästa gång?
 
Banan Johnnie gjort här hemma är 1,8km. Tidigare har jag åkt max två varv, är ju trots allt både otränad och ovan åkare. Arbetskamraten tyckte att det var dags för mig att åka tre. Challenge accepted!
 
Åkte hem från jobbet, åt lunch, bäddade ner Ludde i hans säng och när han somnat åkte jag dom tre varven. Var rätt bakhalt, men det funkade(som tur är så är det rätt slätt).
Nu känner jag mig sådär härligt mör i kroppen, samtidigt som jag är nöjd med både prestation och att jag varit ute och njutit av kanonvädret.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0