Oro

Under helgen började ryggen smärta. Precis så där som det gjort när det sedan visat sig vara problem.
Ett bildspel började direkt spelas upp i mitt huvud. Bilder på allt elände jag varit med om dom senaste åren. Inte sjukhuset igen, vad som helst bara inte sjukhuset!
 
Jag förberedde Johnnie på att detta kunde innebära problem och jag kontaktade sjukhuset genom minavardkontakter.se. Det är en smidig tjänst för oss som avskyr att ringa och inte har något akut ärende. Det kan ta några dagar innan man blir kontaktad av läkare, men som sagt, är det inte akut så funkar det bra.
Än har jag inte pratat med läkare, men vill gärna rådfråga.
Jag anser ju själv att jag inte gjort något värre än vanligt, och att då helt plötsligt få ryggproblem är mystiskt. Och ännu konstigare blev det.
När jag vaknade idag ömmade det i ryggen. Bestämde mig för att åka till jobbet och testa på att jobba lite. Förvarnade arbetskamraterna på att jag eventuellt skulle åka hem och vila ryggen om det blev värre.
Men mitt i allt försvann smärtan. Inte på en gång men under dagen. Hade jag överbelastat ryggen borde ju inte smärtan försvinna av att jag jobbar, snarare tvärt om. Som sagt, får rådfråga läkaren om detta.
 
Det behöver inte alls vara någon fara, ryggen kanske bara är stel och trött. Men självklart får man en klump i magen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0