Maskinvisning

Idag har vi åkt runt på olika maskinvisningar i Uppsalaområdet. Ludde har minst sagt varit i himmelen och pratat, pekat och provsuttit konstant.
Även en hel del fikabröd och kaffe hann vi med. Även Ludde dricker kaffe, så när jag frågade om han ville ha saft eller kaffe fick jag ett bestämt svar: "Kaffe!"
När vi slog oss ner vid ett bord för att fika hade Johnnie hört en man säga till sin kamrat: "Ungen dricker kaffe!"
 
 
På hemvägen svängde vi förbi Emmaus där jag köpte en gungstol i all hast. Hittade på en fin, och eftersom både jag och min syster velat ha en kunde jag inte låta bli att handla. Jag är tveksam till om vi har plats för den här hemma dock. Om inte så får syrran den.
 
När vi kom hem stekte jag pannkakor och sen åkte jag och Ludde till stallet en sväng. Där mockade jag stallet medans Ludde lekte, sen klappade vi kor och kalvar innan vi till sist åkte hem. Ludde var ordentligt trött efter dagens alla äventyr och sover nu som en stock. När jag skrivit klart detta och nattmackan är uppäten tänker jag också hälsa på John Blund.
Det sägs att man inte ska äta innan läggdags, men jag kan verkligen inte sova om jag inte ätit. Dom gånger jag försökt att lägga mig utan nyäten mat i magen har jag fått kliva upp och snabbt tugga i mig en frukt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0