Livet som småbarnsförälder

Det är inte alltid så lätt att få ihop vardagen, alla med barn känner nog igen detta. Det ska hämtas och lämnas på dagis, mat ska handlas och lagas, det ska tränas, läsas sagor och många av oss jobbar dessutom större delen av dagen.
 
Jag försöker klämma in träning så ofta jag kan. En timmes löprunda, en tur med cykeln(med eller utan Ludde) eller ibland lite styrketräning på inne- eller utegym. Allt beroende på hur dagen artar sig och hur sambon jobbar.
 
Igår hade jag tänkt springa en sväng, men efter maten hann jag inte innan sambon skulle åka till jobbet. Suget efter att träna fanns kvar så jag körde ett eget träningspass i trädgården när Ludde somnat.
Endast fantasin sätter gränser och jag släpade fram ett tungt spett, ett däck, en lagom tung sten och en slägga.
Varför köpa dyr utrustning när jag har ett helt gym hemma?
 
 
Jag slog på däcket med släggan, slängde omkring med stenen och spettet användes som tyngd vid flera övningar. Hade tänkt köra i ca 45 minuter men efter 30 var jag helt slut i framförallt benen som darrade av trötthet. Idag känns det i låren kan jag lugnt säga.
 
Som sagt, endast fantasin sätter gränser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0